Odbory Aktuálně
20.12.2024
KRÁSNÉ SVÁTKY VÁNOČNÍ , POHODU, KLID A ŠTĚSTÍ A DO NOVÉHO ROKU 2025 HODNĚ ÚSPĚCHŮ V OSOBNÍM I PRACOVNÍM ŽÍVOTĚ PŘEJE VŠEM ZAMĚSTNANCŮM VAŠE ODBOROVÁ ORGANIZACE
1.12.2024
VÁNOČNÍ POUKÁZKY
Výdej vánočních poukázek bude probíhat od 1.12.2024 v kanceláři odborové organizace.
25.11.2024
VÁNOČNÍ TRHY VÍDEŃ 2024
Odborová organizace Mitas Otrokovice pořádá ve dnech 7.12.2024 a 14.12.2024 zájezd na vánoční trhy do Vídně. Odjezd z vlakového nádrží v Otrokovicích v 6:00 hodin z Uherského Hradiště od Kauflandu v 6:20 hodin. Odjezd zpátky z Vídně v 17:00 hodin. Cena zájezdu pro odboráře zdarma, rodinný příslušník odboráře 150,- kč , ostatní 400,- kč
Zájemci se můžou hlásit na číslech 608333392 a 733570482.
29.3.2024
BARUM CZECH RALLY ZLÍN 2024
TAK JAKO V MINULÝCH LETECH BUDEME PRO ČLENY ODBOROVÉ ORGANIZACE KUPOVAT VOLNÉ VSTUPENKY NA 53.ROČNÍK BARUM CZECH RALLY ZLÍN, KTERÝ SE BUDE KONAT VE DNECH 16.8.-18.8.2024. KDO BUDE MÍT ZÁJEM O VOLNÉ VSTUPENKY, NAHLASTE SE V KANCELÁŘI ODBOROVÉ ORGANIZACE, NEBO PROSTŘENICTVÍM TEL., SMS NA ČÍSLECH 608333392 A 733570482 NEJPOZDĚJI DO 31.5.2024, ABYCHOM VSTUPENKY VČAS OBJEDNALI.
DOPLATEK ZA VSTUPENKU JE STANOVEN DLE POČTU ZÁJEMCŮ (CCA 150,- KČ)
25.3.2024
ČLENSKÁ SCHŮZE(KONFERENCE) ZO OS ECHO MITAS OTROKOVICE
ODBOROVÁ ORGANIZACE MITAS OTROKOVICE ZVE SVÉ ČLENY A ZAMĚSTNANCE NA 15. KONFERENCI ZO OS ECHO MITAS OTROKOVICE, KTERÁ SE USKUTEČNÍ
DNE 25.4.2024 V 13:15 HODIN VE ŠKOLÍCÍ MÍSTNOSTI U RECEPCE.
PREZENTACE DELEGÁTŮ 15. KONFERENCE BUDE PROBÍHAT OD 13:00 HODIN.
ČLENOVÉ VÝBORU,PŘEDAJÍ DELEGÁTŮM S HLASEM ROZHODNÝM POZVÁNKY A MATERIÁLY NA 15. KONFERENCI ZO OS ECHO MITAS OTROKOVICE.
31.1.2024
PODPIS KOLEKTIVNÍ SMLOUVY 2024-2025
Dne 29.1.2024 došlo k podpisu kolektivní smlouvy na období 2024-2025 kde došlo ke změnám v těchto oblastech od 1.1.2024 a to:
1. navýšení tarifů o 3 %
2. navýšení všech korunových příplatků o 3 %, mimo příplatku za čtyřsměnný provoz
3. navýšení odměny za pracovní výročí na 9000,- kč za každých 5 odpracovaných let.
4.navýšení ceny stravenky na 120,- kč za stravenku.
5. navýšení limitu absence pro výpočet bonusů o 1 den po odpracování 10-ti let, o 2 dny po odpracování 20-ti let a o 3 dny po odpracování 30-ti let
Nové znění kolektivní smlouvy 2024-2025 bude aktualizováno na našich stránkách v průběhu 14-ti dnů
24.12.2023
KRÁSNÉ SVÁTKY VÁNOČNÍ PLNÉ POHODY A DO NOVÉHO ROKU 2024 VŠE JEN TO NEJLEPŠÍ PŘEJE VAŠE ODBOROVÁ ORGANIZACE
29.11.2023
VÝDEJ VÁNOČNÍCH POUKÁZEK
Vánoční poukázky budou vydávány od prosince v kanceláři odborové organizace dle provozní doby kanceláře a dále dle harmonogramu, který bude předem vyvěšen na nástěnkách odborové organizace.
18.7.2023
VSTUPEMKY DO ZOO V ČR
Informace k nákupu volných vstupenek do ZOO V Praze,Brně,Olomouci a Ostravě vám poskytneme v kanceláři odborové organizace.
31.3.2023
BARUM CZECH RALLY ZLÍN 2023
TAK JAKO V MINULÝCH LETECH BUDEME PRO ČLENY ODBOROVÉ ORGANIZACE KUPOVAT VOLNÉ VSTUPENKY NA 52.ROČNÍK BARUM CZECH RALLY ZLÍN, KTERÝ SE BUDE KONAT VE DNECH 18.8.-20.8.2023. KDO BUDE MÍT ZÁJEM O VOLNÉ VSTUPENKY, NAHLASTE SE V KANCELÁŘI ODBOROVÉ ORGANIZACE, NEBO PROSTŘENICTVÍM TEL., SMS NA ČÍSLECH 608333392 A 733570482 NEJPOZDĚJI DO 31.5.2023, ABYCHOM VSTUPENKY VČAS OBJEDNALI.
DOPLATEK ZA VSTUPENKU JE STANOVEN DLE POČTU ZÁJEMCŮ (CCA 200,- KČ)
21.2.2023
ČLENSKÁ SCHŮZE(KONFERENCE) ZO OS ECHO MITAS OTROKOVICE
ODBOROVÁ ORGANIZACE MITAS OTROKOVICE ZVE SVÉ ČLENY A ZAMĚSTNANCE NA 14. KONFERENCI ZO OS ECHO MITAS OTROKOVICE, KTERÁ SE USKUTEČNÍ
DNE 6.3.2023 V 13:15 HODIN VE ŠKOLÍCÍ MÍSTNOSTI U RECEPCE.
PREZENTACE DELEGÁTŮ 14. KONFERENCE BUDE PROBÍHAT OD 13:00 HODIN.
ČLENOVÉ VÝBORU,PŘEDAJÍ DELEGÁTŮM S HLASEM ROZHODNÝM POZVÁNKY A MATERIÁLY NA 14. KONFERENCI ZO OS ECHO MITAS OTROKOVICE.
31.1.2023
PODPIS KOLEKTIVNÍ SMLOUVY
Dne 30.1.2023 došlo k podpisu dodatku č.1 kolektivní smlouvy a podpisu nové dohody k podmínkám 1. , 2. a 3. části bonusu. Vše s platností od 1.1.2023
22.12.2022
KRÁSNÉ, KLIDNÉ A VESELÉ VÁNOČNÍ SVÁTKY A ŠŤASTNÝ NOVÝ ROK 2023
Všem zaměstnancům a členům odborové organizace přejeme jménem odborové organizace ZOOS ECHO MITAS OTROKOVICE do Nového roku 2023 hlavně hodně zdraví ,štěstí, lásky a pohody, také moc děkujeme za Vaši podporu, kterou jste nám poskytli v tomto roce a kterou budeme potřebovat i v Novém roce ,kde nás čeká spousta ne zrovna lehkých úkolu .
s přáním krásného dne váš předseda , místopředsedové a členi výboru ZO
9.12.2022
POTVRZENI O ZAPLACENÍ ČLENSKÝCH PŘÍSPĚVKŮ
Členové odborové organizace ,kteří si budou dělat sami daňové přiznání za rok 2022 a budou žádat potvrzení o zaplacení členských příspěvků, prosíme ať nám oznámí dopředu pomoci sms na tel. 608333392,733570482,774083452 žádost o vystaveni potvrzení ,ať vám ho můžeme nachytat dopředu k vyzvednutí ,děkujeme
5.12.2021
VÝDEJ VÁNOČNÍCH POUKÁZEK PRO ČLENY ODBOROVÉ ORGANIZACE
Vánoční poukázky pro členy odborové organizace si můžete vyzvedávat v kanceláři odborové organizace v úřední hodiny. Rozšířená otevírací doba bude uvedena na našem Facebooku a nástěnkách
4.11.2022
VSTUPENKY NA LÁŽO PLÁŽO 2023
Další ročník hudebního festivalu LÁŽO PLÁŽO 2023 se bude konat ve dnech 23.6.-24.6.2023 na Štěrkovišti v Otrokovicích. Kdo bude mít zájem o zvýhodněné vstupenky , může se přihlásit v kanceláři odborové organizace ,nebo u svých důvěrníků, popřípadě přes mobil, sms, email.
Cena vstupenky na celý víkend je 790,- kč , doplatek 400,- kč při objednání vstupenky do 15.11.2022, při objednání vstupenky do 30.4.2023 je cena 899,- kč , doplatek 500,- kč, do 31.5.2023 cena vstupenky 999,- kč , doplatek 600,- kč.
25.7.2022
V době CZD 23.7-7.8.2022 bude kancelář odborové organizace uzavřena !!!!
21.6.2022
ZRUŠENO!!!! ZÁVODY DRAČÍCH LODÍ ZRUŠENO!!!
Závody dračích, které se měli konat 16.7.2022 v Otrokovicích, organizátor z důvodu malého zájmu přihlášených posádek ZRUŠIL !! Děkujeme všem, kteří projevili zájem a chtěli se závodů dračích lodí zúčastnit.
7.6.2022
ZÁVODY DRAČÍCH LODÍ
Letos se po covidové odmlce budou konat opět závody dračích lodí v rámci Otrokovických slavností. Akce se bude konat v sobotu 16.7.2022 na Štěrkáči v Otrokovicích. Kdo má zájem se zúčastnit ať se nahlásí v kanceláři odborové organizace , e-mailem, sms na čísla 608333392 a 732570482 nejpozději do 14.6.2022. Akce bude probíhat od ranních hodin po celý den. Bližší informace budou ještě oznámeny.
7.6.2022
ODBOROVÝ DEN
Tak jak už je naší tradicí, tak i letos budeme pořádat pro všechny zaměstnance ODBOROVÝ DEN NA LANÁČKU V OTROKOVICÍCH. Letos se sejdeme v sobou 6.8.2022 od 14:00 hodin na Lanáčku v Otrokovicích. Všichni , kdo se budou chtít akce zúčastnit, ať se nahlásí v kanceláři odborové organizace, nebo pomocí e-mailu, sms na tel. 608333392 a 733570482 , kde nahlásíte počet dospělých a dětí, aby jsme pro vás mohli vše zajistit a připravit
7.6.2022
BARUM CZECH RALLY ZLÍN 2022
TAK JAKO V MINULÝCH LETECH BUDEME PRO ČLENY ODBOROVÉ ORGANIZACE KUPOVAT VOLNÉ VSTUPENKY NA 51.ROČNÍK BARUM CZECH RALLY ZLÍN, KTERÝ SE BUDE KONAT VE DNECH 26.8.-28.8.2022. KDO BUDE MÍT ZÁJEM O VOLNÉ VSTUPENKY, NAHLASTE SE V KANCELÁŘI ODBOROVÉ ORGANIZACE, NEBO PROSTŘENICTVÍM TEL., SMS NA ČÍSLECH 608333392 A 733570482 NEJPOZDĚJI DO 28.6.2022, ABYCHOM VSTUPENKY VČAS OBJEDNALI.
DOPLATEK ZA VSTUPENKU JE STANOVEN DLE POČTU ZÁJEMCŮ (CCA 150,- KČ)
25.3.2022
Konference (členská schůze) ZO OS ECHO Mitas Otrokovice se bude konat ve čtvrtek dne 31.3.2022 od 13:15 hodin v komunikační místnosti vedle recepce. Registarace delegátu bude probíhat od 13:00 hodin. Jste všichni srdečně zváni.
24.1.2022
POTVRZENI O ZAPLACENÍ ČLENSKÝCH PŘÍSPĚVKU
Členové odborové organizace ,kteří si budou dělat sami daňové přiznání za rok 2021 a budou žádat potvrzení o zaplacení členských příspěvků, prosíme ať nám oznámí dopředu pomoci sms na tel. 608333392,733570482,774083452 žádost o vystaveni potvrzení ,ať vám ho můžeme nachytat dopředu k vyzvednutí ,děkujeme
13.12.2021
Na hlavní stránce je aktualizována NOVÁ KOLEKTIVNÍ SMLOUVA, která je podepsána na období let 2022 - 2023.
1.12.2021
VÝDEJ VÁNOČNÍCH POUKÁZEK
Vánoční poukázky pro členy odborové organizace si můžete vyzvedávat v kanceláři odborové organizace v úřední hodiny. Rozšířená otevírací doba bude uvedena na našem Facebooku.
17.7.2021
ODBOROVÝ DEN NA LANÁČKU V OTROKOVICÍCH
Odborový den pro všechny zaměstnance TWS a jejich děti,se bude konat v sobotu dne 14.8.2021 od 14:00 hodin na LANÁČKU V OTROKOVICÍCH
Těšíme se na vás a všichni jste srdečně zváni
17.7.2021
VSTUPENKY NA BARUM RALLY ZLÍN 2021
Členové odborové organizace Mitas Otrokovice, kteří si objednali vstupenky na Barum rally, si je budou moci od 16.8.2021 vyzvednout v kanceláři odborové organizace.
1725.6.2021
BARUM CZECH RALLY ZLÍN 2021
TAK JAKO V MINULÝCH LETECH BUDEME PRO ČLENY ODBOROVÉ ORGANIZACE KUPOVAT VOLNÉ VSTUPENKY NA 50. ROČNÍK BARUM CZECH RALLY ZLÍN, KTERÝ SE BUDE KONAT VE DNECH 27.8.-29.8.2021. KDO BUDE MÍT ZÁJEM O VOLNÉ VSTUPENKY, NAHLASTE SE V KANCELÁŘI ODBOROVÉ ORGANIZACE, NEBO PROSTŘENICTVÍM TEL., SMS NA ČÍSLECH 608333392 A 733570482 NEJPOZDĚJI DO 13.7.2021, ABYCHOM VSTUPENKY VČAS OBJEDNALI.
DOPLATEK ZA VSTUPENKU JE STANOVEN 150,-KČ
22.6.2021
ODBOROVÝ DEN
Tak jak už je naši tradici ,bude odborová organizace pořádat ODBOROVÝ DEN pro zaměstnance a jejich děti .Datum konání ODBOROVÉHO DNE je stanoven na 14.8.2021 čas bude ještě upřesněn .Akce se bude konat tak jako minuly rok na LANÁČKU V OTROKOVICICH .Pokud budete mít zájem se akce zúčastnit ,přihlaste se buď v kanceláři odborové organizace nebo přes sms na čísla 608333392 a 733570482 kde nahlaste počet dospělých a děti tak aby jsme mohli vše pro vás zajistit a připravit ,těšíme se na vaši účast
9.1.2021
POTVRZENI O ZAPLACENÍ ČLENSKÝCH PŘÍSPĚVKU
Členové odborové organizace ,kteří si budou dělat sami daňové přiznání za rok 2020 a budou žádat potvrzení o zaplacení členských příspěvků,prosíme ať nám oznámí dopředu pomoci sms na tel. 608333392,733570482,774083452 žádost o vystaveni potvrzení ,ať vám ho můžeme nachytat dopředu k vyzvednutí ,děkujeme
1.1.2021
Všem zaměstnancům a členům odborové organizace přeji jménem výboru ZOOS ECHO MITAS OTROKOVICE do Nového roku 2021 hlavně hodně zdraví ,štěstí, lásky a pohody, také moc děkujeme za Vaši podporu,kterou jste nám poskytli v roce předešlém a kterou budeme potřebovat i tomto roce,kde nás čeká spousta ne zrovna lehkých úkolu .
s přáním krásného dne váš predseda
31.7.2020
INFORMACE K ODBOROVÉMU DNI
Centrum LANÁČEK bude v den konání našeho odborového dne UZAVŘENÝ pro veřejnost .Celé centrum bude k dispozici jen nám .Při vstupu do areálu budou všichni odboráři(včetně rodinných příslušníků ) a všechny děti označeny rozpoznávacím náramkem ,který je bude opravňovat ke konzumaci občerstvení ( pivo Radegast 10, nealkopivo ,točena Kofola a káva)zdarma .
Na ostatní občerstvení. ( párek v rohlíku,klobáska,zmrzlina ,pizza atd. ) budou vydávány kupóny .
31.7.2020
UZAVŘENÍ KANCELÁŘE ODBOROVÉ ORGANIZACE
V době od 1.8.2020- 16.8.2020 bude kancelář odborové organizace z důvodu čerpání ŘD uzavřena .
Provoz kanceláře odborové organizace bude obnoven od 17.8.2020.
27.7.2020
ODBOROVÉ ODPOLEDNE NA LANÁČKU V OTROKOVICÍCH
Timto si dovolujeme pozvat všechny zaměstnance TWS Otrokovice a jejich děti na ZÁBAVNÉ ODPOLEDNE S ODBORY MITAS NA LANÁČKU V OTROKOVICÍCH.
Akce se bude konat v pátek dne 14.8.2020 od 14:00 hodin na LANÁČKU v Otrokovicich (lanacek-otrokovice.cz).
Vsup pro všechny zdarma ,občerstvení pro všechny děti a odboráře(včetně rodinných příslušníků) ZDARMA .Ostatní si budou moci zakoupit občerstvení na místě.
Kdo bude mít zájem se této akce zúčastnit ,dejte nám vědět přes e-mail ,www, sms , Facebook, osobně ,nejpozději do 3.8.2020 ,tak aby jsme pro Vás mohlivše připravit a zajistit.( nahlaste nám počet osob-dospěli ,děti)
27.7.2020
Rybářské závody -ZRUŠENO
Rybářské závody ,které se měli konat dne 16.8.2020 na rybníce na Máchově jsme pro nízkou účast ( přihlášeni pouze 4 účastníci ) nuceni zrušit .
13.7.2020
Rybářské závody
V případě zájmu se budou konat dne 16.8.2020 od 8:00 do 17:00 hodin na rybníku na Machové. Startovné pro účastníky je stanoveno na 100,- Kč pro člena odborové organizace a děti, 350,- pro ostatní. Po dobu konání závodů bude zajištěno pro všechny občerstvení zdarma.
Zájemci o účast na rybářských závodech, ať se nahlásí nejpozději do 30.7.2020 (sms, facebook, www, email nebo osobně), abychom věděli, zda bude o akci zájem a mohli vše zorganizovat.
13.7.2020
Barum rally
Vstupenky na Barum rally 2020 z důvodu zrušení rally nebudou moci být zakoupeny.
13.7.2020
Stanovisko OS ECHO k rozvrhu čerpání dovolených dle zákoníku práce.(pro vysvětlení)
Dobu čerpání dovolené stanoví § 217 odst. 1 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, kdy dobu
čerpání dovolené je povinen zaměstnavatel určit podle písemného rozvrhu čerpání dovolené
vydaného s předchozím souhlasem odborové organizace a rady zaměstnanců tak, aby dovolená
mohla být vyčerpána zpravidla vcelku a do konce kalendářního roku, ve kterém právo na
dovolenou vzniklo, pokud v zákoníku práce není stanoveno jinak. Při určení rozvrhu čerpání
dovolené je nutno přihlížet k provozním důvodům zaměstnavatele a k oprávněným zájmům
zaměstnance. Poskytuje-li se zaměstnanci dovolená v několika částech, musí alespoň jedna část
činit nejméně 2 týdny vcelku, pokud se zaměstnanec se zaměstnavatelem nedohodne na jiné
délce čerpané dovolené. Určenou dobu čerpání dovolené je zaměstnavatel povinen písemně
oznámit zaměstnanci alespoň 14 dnů předem (není vyloučeno ani oznámení v delší lhůtě, např.
2 měsíce i více), pokud se nedohodne se zaměstnancem na kratší době.
Nyní k možným případům:
1. Je povinen zaměstnavatel zpracovat rozvrh čerpání dovolených?
Pokud u zaměstnavatele působí odborová organizace nebo byla zřízena rada zaměstnanců je
zaměstnavatel povinen dobu čerpání dovolené určit podle písemného rozvrhu čerpání dovolené
a tento rozvrh tudíž musí zpracovat, resp. se souhlasem odborové organizace, rady
zaměstnanců, vydat. Rozvrh musí být písemný. Pokud zaměstnavatel vydá rozvrh dovolených
bez souhlasu odborové organizace, je to porušení ZP a může být ze strany Inspekce práce
sankcionován. I bez souhlasu odborové organizace je však platný. Při určení rozvrhu čerpání
dovolené je zaměstnavatel povinen přihlížet ke svým provozním důvodům a k oprávněným
zájmům zaměstnance. Čerpání dovolené podle § 211 ZP je zaměstnavatel povinen zaměstnanci
určit tak, aby dovolenou vyčerpal v kalendářním roce, ve kterém zaměstnanci právo na
dovolenou vzniklo, ledaže v tom zaměstnavateli brání překážky v práci na straně zaměstnance
nebo naléhavé provozní důvody. Poskytuje-li se zaměstnanci dovolená v několika částech, musí
alespoň jedna část činit nejméně 2 týdny vcelku, pokud se zaměstnanec se zaměstnavatelem
nedohodne na jiné délce čerpané dovolené.
2. Je písemný rozvrh, který je následně vydán s předchozím souhlasem odborové
organizace, závazný pro zaměstnavatele nebo zaměstnance
Písemný rozvrh čerpání dovolené je závazný pro zaměstnavatele ale během období může dojít
se souhlasem odborové organizace nebo rady zaměstnanců k jeho změně (jak provozních
důvodů) tak i pro překážky na straně zaměstnance, který na základě např. rodinných důvodů
bude po zaměstnavateli žádat změnu termínu dovolené. U zaměstnavatelů, kde funguje sociální
dialog je rozvrh dovolených plně respektován.
3. Musí zaměstnavatel nařídit zaměstnanci dovolenou dle schváleného písemného
rozvrhu dovolených?
Musí, s výjimkou případů, kdy tomu brání provozní důvody. (viz bod 2)
4. Pokud si zaměstnanec, s ohledem na schválený písemný rozvrh dovolených
objedná dovolenou a následně mu zaměstnavatel dovolenou v uvedeném termínu
nenařídí, kdo nese náklady na storno a má zaměstnavatel povinnost tyto náklady za
storno nebo propadnutí ceny zájezdu uhradit?
Pokud zaměstnanec má dle rozvrhu dovolených odsouhlasený odborovou organizací
plánovanou dovolenou, zaměstnavatel má povinnost zaměstnanci dovolenou určit, pokud mu v
tom nebrání provozní důvody. Za náklady zaměstnance za storno poplatky nebo škodu vniklou
zaměstnanci v důsledku „propadnutí“ ceny zájezdu zaměstnavatel odpovídá jen pokud po
určení dovolené zaměstnance z dovolené odvolal nebo mu určenou dovolenou před jejím
nástupem zrušil.
5. V jakém případě nese zaměstnavatel odpovědnost za náklady zaměstnance na
dovolenou, pokud mu ji nenařídí dle schváleného písemného rozvrhu dovolených?
Dle §217 odst.3) ZP je zaměstnavatel povinen nahradit zaměstnanci náklady, které mu bez jeho
zavinění vznikly proto, že zaměstnavatel změnil jemu určenou dobu čerpání dovolené nebo že
ho z ní odvolal.
Závěr:
V tomto případě platí, že zaměstnanci nevzniká automaticky právo na čerpání dovolené v
plánovaném termínu. Tento závěr vychází ze zásady, že o určení nástupu na dovolenou
rozhoduje jedině zaměstnavatel. Ten je pouze povinen, jak výše uvedeno, zaměstnanci nahradit
náklady, které mu bez jeho zavinění vznikly pouze v případě, kdy změnil již určenou, tedy ne
pouze plánovanou dobu čerpání dovolené, nebo pokud je zaměstnanec z dovolené odvolán
Doporučení:
Vzhledem k výše uvedenému a v zájmu předejití problémům s případnými storno poplatky či
rušení dovolené, lze doporučit zaměstnancům před zaplacením zájezdu (pořádat
zaměstnavatele o určení dovolené) si od zaměstnavatele nechat určit čerpání dovolené
písemnou formou.
Zpracovali:
JUDr. Libor Kalus
JUDr. Miroslav Sobotka
1.7.2020
2. ODBOROVÝ DEN
Tak jak jsme Vás již i formovali ,byli jsme, sice moc neradi ,nuceni náš 2.Odborový den zrušit. Náhradní termín pro konání byl stanoven na 16.8.2020,ale bohužel v tomto termínu se nám nepodařilo (z důvodu obsazenosti) zajistit areál ,kde by jsme mohli tuto akci uskutečnit .Aby jste ale nebyli ochuzeni, navrhujeme v daném termínu 16.8.2020 uskutečnit RYBÁŘSKÉ ZÁVODY o hodnotné ceny s vypsáním závodu i pro vaše děti.Pokud bude zájem o konání této akce a Vaší účasti ,dejte nám prosím vědět ,aby jsme mohli rybářské závody uskutečnit .Závody se uskuteční na rybníce na Machové. Startovné bude předem upřesněno ,občerstvení bude pro všechny zdarma po cely den.
24.6.2020
2. ODBOROVÝ DEN - OZNÁMENÍ O ZRUŠENÍ AKCE
Z důvodu mimořádně situace ,která vznikla vysokými požadavky na výrobu a tím vznikl i požadavek na práci ve svátky 5.-6.7.2020 jsme nuceni náš 2. Odborový den ZRUŠIT . Náhradní termín na konání akce navrhujeme 16.8.2020.Budeme Vás předem i formovat přes www stránky,Facebook a nástěnky .Moc se omlouváme a snad se uvidíme v novém termínu.
18.6.2020
VSTUPENKY NA BARUM RALLY 2020
Kdo z rad členů odborové organizace bude mít zájem o vstupenky na Barum rally 2020 ,může si je rezervovat v kanceláři odborové organizace nebo přes e-mail,sms nejpozději do 30.6.2020.Dle počtu zájemců bude stanoven případný doplatek na vstupenku, tak jako v letech minulých.
17.6.2020
2. ODBOROVÝ DEN
Na základě rozhodnutí výboru ZO, bude naše odborová organizace pořádat již 2. ODBOROVÝ DEN pro všechny zaměstnance TWS a jejich rodinné příslušníky.
2. Odborový den se bude konat dne 5.7.2020 od 14:00 hodin, v areálu rybárny v OTROKOVICÍCH na ŠTĚRKOVIŠTI. Občerstvení , stejně jako zábava plná soutěží a her (samozřejmě bude i skákací hrad a bazén na osvěžení) bude pro Vás a Vaše děti zajištěna. Kdo bude mít zájem se této akce zúčastnit , tak prosíme o Vaši infromaci, kolik dospělích a dětí přijde, aby jsme se na to mohli připravit. Tuto informaci nám múžete nahlásit v kanceláři odborové organizace, nebo pomocí sms,e-mailu,přes členy výboru. Budeme moc rádi za Vaši účast a snad i prožijete hezké odpoledne plné zábavy
17.6.2020
INFORMACE PRO ZAMĚSTNANCE
V průběhu měsíce června 2020 bude společnost vyplácet zaměstnancům poukázky flexipass dle bodu 5.3. platné Kolektivní smlouvy.
Hodnota poukázky: 800 Kč
Rozhodné období pro výplatu: 1.1.2020 – 30.4.2020
Poukázky obdrží zaměstnanci, kteří splňují následující podmínky:
1. Ke dni 30.4.2020 zaměstnanec pracuje ve společnosti na základě pracovní smlouvy minimálně v délce 6 měsíců
2. V rozhodném období odpracoval zaměstnanec alespoň 75% fondu pracovní doby
3. Zaměstnanec v rozhodném období neměl žádnou neomluvenou absenci
4. Zaměstnanec v rozhodném období nebyl písemně upozorněn na porušení pracovní nebo technologické kázně
5. Zaměstnanec není veden v mimoevidenčním stavu zaměstnavatele
19.5.2020
Dne 18.5.2020 se konala konference (členská schůze) , na které se mimo jiné schvaloval rozpočet a zásady hospodaření na rok 2020. Konference se usnesla a odsouhlasila jednotlivé body dle návrhu a tím můžeme začít vyplácet jednotlivé žádosti členů odborové organizace (tábory, plakety, narození dítěte).Příspěvky si můžete vyzvedávat v úřední hodiny, nebo po telefonické domluvě. Dále pokud ještě někdo má volný vstup do Aquaparku v UH , tak došlo k prodloužení platnosti těchto vstupů z důvodu uzavření aquaparku. Aquapark bude znovu otevřen dne 25.5.2020 ve standartní otevírací době.
4.5.2020
K stále se množícím spekulacím, dnes připojuji informaci k nadcházejícímu víkendu. Jelikož zaměstnavatel neoznámil jakékoliv změny a odstávky odborové organizaci pro následující víkend (8.5.-.10.5.2020) bude ve státní svátek 8.5.2020 volno a víkend 9.5.-10.5.2020 bude pracovní dle harmonogramu směn.
20.4.2020
Z důvodu odstávky výroby ve dnech 25.4.2020 - 30.4.2020 bude kancelář odborové organizace dne 27.4.2020 UZAVŘENA!!
17.4.2020
Na schůzce se zaměstnavatelem dne 16.4.2020 ,byla zaměstnavatelem oznámena totální odstávka ve všech závodech TWS Czech Republic na dny 25.4.2020- 30.4.2020.Zaměstnavatel se dohodl s odborovou organizaci na náhradě mzdy ve výši 75% průměrného výdělku ,tato náhrada obsahuje již všechny příplatky dle kolektivní smlouvy .Do zaměstnání zaměstnanci nastoupí dne 2.5.2020 na ranni směnu.Pokud bude chtít zaměstnanec čerpat na dny odstávky starou řádnou dovolenou nebo náhradní volno ,bude mu to umožněno.
6.4.2020
Všechny příspěvky na tábory, školy a školky v přírodě, narození dítěte, dárci krve a ostatní pro členy odborové organizace budou vypláceny až po konferenci ZO OS ECHO Mitas Otrokovice po schválení zásad hospodaření na rok 2020.
1.4.2020
Informace k plánované odstávce výroby (10.4.2020-13.4.2020) velikonoce
Plánovanou odstávku výroby z důvodu poklesu odbytu hotových výrobků, zaměstnavatel oznámil odborové organizaci na dny 10.4-13.4.2020. Svátky 10.4.2020 a 13.4.2020 budou placeny dle zákoníku práce tj. 100% průměrného výdělku . Víkend 11.4.2020 a 12.4.2020 bude placen náhradou mzdy ve výši 60% průměrného výdělku a dále budou k tomu vyplaceny všechny příplatky (odpolední , noční a víkendový příplatek 30,- a 50,- Kč) dle platného znění kolektivní smlouvy. Zaměstnanci můžou čerpat i starou řádnou dovolenou. Tato možnost bude nabídnuta zaměstnavatelem, čerpání ŘD bude pouze se souhlasem zaměstnance. Zaměstnanec může čerpat i náhradní volno nebo banku
27.3.2020
Dnes jsme společně s 1. místopředsedou přivezli 400 kusů roušek + další roušky po naší výzvě zajistil jeden náš zaměstnanec v počtu cca150 kusů, kterému tímto hrozně moc děkujeme . Roušky si můžete vyzvedávat v kanceláři odborové organizace a další distribuce bude probíhat přes zástupce dílenských výborů(členů výboru).
26.3.2020
Dnes proběhla další pravidelná schůzka se zaměstnavatelem, kde nám byl přednesen rozsah opatření k zabránění šíření koronaviru ( vše je prezentováno i na nástěnkách), dále jsou přijata opatření v podobě kontrol určenými vedoucími zaměstnanci na všech směnách i o víkendech, kde se bude kontrolovat dodržování nošení roušek, kontrola jídelny při výdeji jídla, kontrola šaten, kontrola na energo , kontrola kuřáren, kontrola hygieny( zda je všeho dostatek a doplněno) při zjištění nedostatku bude proveden zápis, případně uděleno upozornění, pokud se nedostatek bude opakovat (zjistí se z minulých zápisů) info vedoucímu daného provozu (oddělení) a kázeňský postih. Byli pořízeny nové teploměry, při venkovní teplotě nad 5°C se bude teplota měřit přímo na bráně , pod 5°C se bude teplota měřit jako doposud před vstupem do šaten. Na stálé upozorňování zaměstnanců na shromažďování zaměstnanců na šatnách je vypracovaný plán odchodu z jednotlivých pracovišť do sprch, kde zaměstnanec provede očistu a poté hned opustí areál firmy odhlášením docházky (nebude se zdržovat u hodin!!!). Vyjádření zaměstnavatele k výrobě je na našem facebooku a dále na nástěnce zaměstnavatele a členové výboru ho mají ve svých e-mailech. V pátek dne 27.3.2020 budou k dispozici roušky , které jsme objednali jako odborová organizace a vy si je můžete vyzvednout v kancelři odborové organizace, popřípadě, zařídíme distribuci mezi vás.
23.3.2020
Dnešní schůzka se zaměstnavatelem byla vedena k povinnosti nošení roušek na pracovišti tak jak stanovuje nařízení vlády bez nějakých omezení a výjimek, roušky budou distribuovány i v tomto týdnu , tak aby měli zaměstnanci k dispozici více roušek a mohli je v průběhu směny střídat. Vyjádření zaměstnavatele k výrobě (proč děláme, proč se výroba nezastaví, jak se pracuje v rámci TWS) nám zatím nebyla doručena, hned jak ji budeme mít k dispozici , budeme vás informovat. Jinak vše bude probíhat tak jak minulý týden (měření teploty zaměstnancům).
21.3.2020
VÝZVA PRO ZAMĚSTNANCE TRELLEBORG
Dnes bych chtěl Vás ,všechny zaměstnance Trelleborg ,jménem odborové organizace oslovit a tímto I poprosit ,kdo má jakoukoliv možnost zprostředkovat nebo zajistit ušití jakéhokoliv množství roušek ať nás kontaktuje prostřednictvím www stránek nebo Facebooku kde si domluvíme další podrobnosti.Dále kdo má možnost sehnat látky a ostatní materiál na ušití roušek ať nás také kontaktuje .Roušky budou předány všem zaměstnancům a jejich rodinným příslušníkům .V této nelehké době by jsme si mohli trochu pomoci a ne jenom pořád na něco nadávat .Budeme rádi za jakoukoliv pomoc z Vaši strany a předem děkujeme .
20.3.2020
Dnešní jednání se zaměstnavatelem :dnes ve 14:00 hodin bude dodáno prvních 200 kusů bavlněných roušek, roušky budou vydány na noční směně a dále v sobotu na ranní směně, tak aby o víkendu byli všichni zaměstnanci vybavení rouškou .Další dodávka roušek bude přivezena v pondělí v dopoledních hodinách ,tak aby byli rozdány na zbylých směnách .Kdo bude mít roušku od zaměstnavatele přidělenou je povinen ji také používat (dle již včera vydaného nařízení).Je v zájmu nás všech se chránit a používat přidělenou roušku.Dále budou z kuřáren odstraněny lavičky ,tak aby jste se mohli vystřídat a ne vysedávat na kuřárne,toto rozhodnutí je z podnětu vás zaměstnanců.Co se týká otevření všech dveří ,požární dveře nemůžou být neustále otevřeny ,všechny ostatní mohou .Co se týče úklidu v naši firmě( úklid je katastrofální ) ,úklid bude posílen jinou firmou ,stávající firmu bude řešit ředitel v příštím týdnu s vedením společnosti Aliatel.Střídaní ve sprchách budou koordinovat a řešit jednotlivý směnový Instruktoři .,tak aby se vystřídali všichni zaměstnanci s minimálním kontaktem se spolupracovníky..Včera avizované prohlášení zaměstnavatele se momentálně připravuje , po obdržení ,vám ho hned dáme k dispozici prostřednictvím www stránek a Facebooku ,členům výboru i přes e-mail .Situace se mění každou chvíli ,buďte v tuto chvíli k sobě ohleduplní, není to pro nikoho z nás jednoduchá situace .Všem děkujeme za vaše návrhy a podněty ,kterých se nám od vás dostává .
19.3.2020
Na dnešní schůzce se zaměstnavatelem bylo projednáno používání ochranných roušek v prostorách závodu (bylo vydáno prohlášení zaměstnavatele). Roušky a jiné prostředky k zakrytí nosu a úst jsou povinni používat dle nařízení vlády ČR všichni občané od 19.3.2020 mimo jiné i na pracovišti a tímto nám všem vzniká občanská povinnost tyto roušky nebo jiné prostředky používat a zamezovat případnému šíření viru mezi svými kolegy a chránit si tak naše zdraví navzájem. K tomuto rozhodnu není a místě žádná další diskuse.Zaměstnavatele jsme požádali o vyjádření a vydání prohlášení k výrobě v rámci celého TWS, kde budou vyjasněny okolnosti k trvající výrobě a jejího nepřerušení.Problém ohledně velkého počtu zaměstnanců na šatnách při střídání směn , bude řešeno na zítřejší schůzce, kde budou přítomni i jednotlivý vedoucí provozů.Tímto žádáme i zaměstnance , jestli mají návrh na řešení této situace ať nám ho zdělí a tím pomohou k řešení situace
18.3.2020
Dnes 18.3.2020 na pravidelné poradě se zaměstnavatelem byly předloženy návrhy - dotazy odborové organizace.
Požadavek ze strany zaměstnanců:
Stále otevřené hlavní dveře na všechny WC OK.
Chybějící desinfekce šatny - sprchy, objednáno v nejbližší době budou instalovány dávkovače ( na všechny 3 šatny - toalety na šatnách). Dále Vás všechny žádáme aby jste byly ohleduplní a dávkovače tam nechaly již jednou se stalo že byly zničeny nebo odcizeny OK
Zákaz vstupu externím zaměstnancům do jídelny, na kuřárnu, Povinné nošení ochranné roušky, respirátoru. Nařízení vlády ČR OK
Zřízení CENTRÁLNÍ Informační Nástěnky (stávající nástěnka personálního oddělení při vstupu do šaten) na které budou umístěny veškeré aktuální informace od zaměstnavatele, dále vznesen požadavek na zřízení informačních nástěnek v odpočinkových koutech.
Návrh odborové organizace na vytvoření rozvrhu který by zajistil aby se zaměstnanci při příchodu a odchodu nepotkávali ve sprchách ( na šatně ). Bohužel tento stav je momentálně neřešitelný vzhledem k tomu že každý provoz končí jinak a zajistit aby se lidé nepotkávali je v podstatě nemožné.
Dále Vás žádáme aby jste jakékoli podněty, návrhy, připomínky směřovaly stručnou formou, přes internetové stránky www.odborymitasotrokovice.cz nebo do zpráv na našem FB. Vaše podněty budou předneseny na každodenní schůzce se zaměstnavatelem.
17.3.2020
Mimořádná opatření.
Počínaje dnešním dnem až do odvolání bude každý den probíhat schůzka mezi zástupci odborové organizace a zástupců zaměstnavatele (personální oddělení a ředitel) vždy ve 12:OO hodin, kde budou předávány aktuální informace k řešení mimořádné situaci. Zaměstnavatel zřídil dva krizové týmy (jeden řeší odbytové problémy a druhý problémy v TWS v ČR). TWS nakoupilo 50000 jednorázových ochranných roušek , které by během dnešního dne měli být exportovány z Číny do ČR, dále Brněnská firma nám šije 2500 bavlněných roušek na více použití, které by měli být k dispozici pro všechny zaměstnance TWS od víkendové směny. Jednorázové roušky budou likvidovány firmou SUEZ, roušky se budou vyhazovat do speciálních nádob. Měření teploty bude probíhat i nadále , byl vytvořen detailní formulář v případě naměření teploty, tak aby byl přehled o všech osobách s kterými byl naměřený zaměstnanec v kontaktu. V této mimořádné situaci by se měli zaměstnanci sami chránit i když dojíždí do práce (více zaměstnanců v jednom voze), dále používat přidělené ochranné pomůcky až budou k dispozici. Co se týče výroby , všechny polotovary jsou zajištěny od dodavatelů bez omezení a poklesu dodávek, stejně jako u odbytu hotových výrobků zatím nejsou signály k omezení dodávek pro první výbavu a rušení zakázek. Případné omezení výroby nebo zatavení by bylo pouze při nařízení vlády ČR, které by samozřejmě zaměstnavatel musel respektovat.Město Otrokovice nabídlo pro zaměstnance Trelleborg v případě zájmu umístění dětí do školky na ulici J. Jabůrkové, dále zvažuje zřízení školní družiny pro děti našich zaměstnanců (škola , která by tuto družinu provozovala je momentálně v jednání), vše bude řízeno z personálního oddělení. Aktuální informace najdete na www stránkách nebo na Facebooku odborové organizace. Ještě vás všechny jménem odborové organizace prosím ,aby jste všichni byli v této mimořádné situaci trpělivý, některé věci se nedají řešit obratem a hned, dbejte samy na své zdraví a zdraví svých spolupracovníků.Děkuji
16.3.2020
Konference ZO OS ECHO Mitas Otrokovice , která se měla konat dne 24.3.2020 bude ZRUŠENA. Náhradní termín bude stanoven na dalším zasedání výboru ZO.
16.3.2020
Všichni zaměstnanci, kteří mají vykonat v nejbližších dnech preventivní prohlídku a nebude jim lékařem provedena, tak dle nařízení inspektorátu práce může nastoupit do práce i bez provedené preventivní prohlídky do doby než mu bude prohlídka umožněna ( jedná se i o zdravotní prohlídky pro řidiče vozíků)
16.3.2020
Dle nařízení vlády ČR se uskuteční opatření i v naší firmě.
Dle nařízení nesmí být v místnosti více než 30 lidí pohromadě.
Protože nemáme přesný přehled o tom, kolik chodí lidí z jaké směny na oběd, tak se přijaly tato opatření.
V jídelně zůstalo jen 28 židlí, tzn, že pokud nebude kde sednout, nebude se vydávat.
Co se týká provozů, tak dohodnuty časy
Konfekce 10:00 – 10:35
RH, řezačky, lana, VL 10:35 – 11:05 + omezeně technici
Lisovna, formy, dokončovna 11:05 – 11:45 – omezeně technici
11:45 – 12:30 technici, logistika
Jinak dnes bude bufet otevřen do 13:00, následně bude uzavřen na dobu neurčitou, je nutno informovat všechny zaměstnance, aby si pokud možno vzali svačinu a pití s sebou, samozřejmě chlazenky budou v automatech k dispozici (vydá dispečer), nicméně než se zmapuje situace je zapotřebí se vyhnout problémům, že by na někoho nevyšlo.
Kdo má naraženou večeři na 3. směně - vyfasuje chlazenku.
O případných další opatřeních, která vyplynou z dané situace budete informováni.
Prosím buďte trpěliví, pokud bude obsazená jídelna, tak se nesnažte nějak prosadit a přijďte později, všichni jsme ve stresu a snažíme se nějak zabezpečit chod výroby a splnit požadavky legislativy, věřím, že si to „sedne“ a každý si najde ten čas na oběd, tak aby nemusel čekat.
11.3.2020
Z rozhodnutí zaměstnavatele bude probíhat od čtvrtka 12.3.2020 měření tělesné teploty všem příchozím zaměstnancům i externím pracovníkům při vstupu do areálu naší firmy za účasti zástupce zaměstnavatele. Pokud bude někomu teplota naměřena bude odeslán domů popř. k lékaři
11.3.2020
Konference (členská schůze) ZO OS ECHO Mitas Otrokovice se bude konat v útery dne 24.3.2020 od 13:15 hodin v komunikační místnosti vedle recepce. Registarace delegátu bude probíhat od 13:00 hodin. Jste všichni srdečně zváni.
1.3.2020
Všechny doložené žádosti (zimní rekreace, dárci krve, narození dítěte atd.) budou vypláceny až po konferenci odborové organizace která proběhne dne 25.3.2020 z důvodu schválení rozpočtu a zásad hospodaření na rok 2020
15.2.2020
Opět zveme všechny zaměstnance, rodinné příslušníky a kamarády na BRUSLENÍ S ODBORY, které se bude konat pro změna na zimním stadionu v UHERSKÉM HRADIŠTI v neděli dne 23.2.2020 v době od 12:15 - 13:15 hodin. Vstup pro všechny účastníky bruslení je již tradičně ZDARMA!!! Přijďte si trochu zasportovat.
7.2.2020
V Praze dne 5.2.2020, byl za účasti zástupců odborových organizací (Zlín, Otrokovice, Praha) podepsaný dodatek kolektivní smlouvy na léta 2019-2021 s platností od 1.1.2020. Úplné znění kolektivní smlouvy najdete na úvodní stránce ve složce dokumenty (kolektivní smlouva 2019-2021)
28.1.2020
Mimořádná porada výboru odborové organizace ke kolektivnímu vyjednávání se bude konat dne 3.2.2020 v 13:15 hodin v komunikační místnosti ve výrobě. Další porada bude dle plánovaného rozvrhu.
27.1.2020
Zveme všechny zaměstnance, rodinné příslušníky a kamarády na BRUSLENÍ S ODBORY, které se bude konat v neděli dne 2.2.2020 v 15:45 - 16:45 hodin na zimním stadionu v Kroměříži. Vstup pro všechny účastníky je ZDARMA!!!
26.1.2020
Dne 27.1.2020 bude kancelář odborové orgnizace uzavřena. Náhradní termín, kdy bude kancelář otevřena je 28.1.2020 od 13:30- 14:30 hodin
23.1.2020
Informace k tzv. BANCE (fond časové stimulace) - zaměstnanci můžou využívat v roce 2020 BANKU za stejných podmínek jako v roce 2019, tak jak ukládá znění platné kolektivní smlouvy.
20.1.2020
- Potvrzení o zaplacení odborových příspěvků za rok 2019 si můžete vyzvedávat v kanceláři odborové organizace vždy v úřední hodiny. Pro rychlejší vyřízení žádosti si požádejte předem přes sms nebo e-mailem. ( vše najdete v kontaktech), formulář vám bude předem přichystaný k vyzvednutí. Potvrzení si nemusí vyzvedávat ti, kterým bude dělat roční zúčtování daně mzdová účtárna.
- Hodiny , které si chtějí zaměstnanci ukládat do tzv. BANKY (fond časové stimulace) , v tuto chvíli není možné , až do doby vyjádření právního oddělení .Původní znění podmínek k vytvoření BANKY je dle inspektorátu práce v rozporu se zákoníkem práce. Do konce měsíce ledna budou nastaveny podmínky pro tvorbu BANKY.
19.1.2020
Další pravidelná porada výboru se bude konat 10.2.2020 v 13:15 hod. v komunikační místnosti ve výrobě.
© Copyright Odbory Mitas Otrokovice